پژو از بازار ایران خداحافظی کرد

پژو از بازار ایران خداحافظی کرد

در حالی که پژو حضور مجدد در ایران را خواستار شده بود با تولید ۲۰۶ ایرانی این شرکت فرانسوی با بازار بزرگ ایران خداحافظی کرد.

در حالی که پژو حضور مجدد در ایران را خواستار شده بود با تولید ۲۰۶ ایرانی این شرکت فرانسوی با بازار بزرگ ایران خداحافظی کرد.
پژو از حدود ۲۳ سال پیش با تولید پژو ۴۰۵ همکاری با ایران خودرو را آغاز کرد. پس از آن این شرکت فعالیت‌های خود در ایران را گسترش داده و دیگر محصولات تحت برند پژو از جمله ۲۰۶، روآ و ...

ادامه نوشته

"ناگفته هایی از زندگی علی دایی!"

"ناگفته هایی از زندگی علی دایی!"

علي دايي اين روزها درگير افتتاح شعبه رستوراني در اردبيل است او دوست دارد برندهاي خوب را به شهرش ببرد تا از اين طريق موجب رونق اقتصادي بيشتر آنجا شود.

براي شناختن علي دايي نيازي نيست تا حتماً اهل فوتبال و يا حتي ايراني باشيد، او يک چهره شناخته شده براي همه مردم جهان است و بسياري ورزش کشور ما را حتي بعد از گذشت سالها ...

ادامه نوشته

انتقاد شدید از عزل وزیر بهداشت

انتقاد شدید از عزل وزیر بهداشت

نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: آقای احمدی نژاد چگونه به خود اجازه می دهد که در اوان انتخابات با تغیرات پی در پی و التهاب آفرین باز هم مدعی باشد که دیگران اند که با اختلاف اندازی خلاف دستور مطاع رهبری عمل می کنند.

احمد توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند برکناری وزیران در ماه های پایانی عمر دولت دهم گفت: این کار آقای احمدی نژاد که هر چه به پایان دوره نزدیک تر می شویم مصادیق ...

ادامه نوشته

روزتون بخیر ...

به نام خداوند مهربان
با سلام و عرض ادب خدمت تمامی شما بزرگواران و همراهان عزیز و گرامی
امیدوارم  این روزهای سرد زمستانی را با دلی گرم و تنی سالم به سر ببرید و با تمام قوا به سمت هدف و مقصد اصلی که همانا رضایت خداوند است گام بردارید.
به امید خداوند مهربان
حق یارتات

چک لیستی برای اجرای تحلیل PESTEL

چک لیستی برای اجرای تحلیل PESTEL

اگر با تجزیه و تحلیل PEST آشنا نیستید مطلب « تجزیه و تحلیل PEST چیست ؟ » را بخوانید.

تجزیه و تحلیل PEST و ارزیابی محیط کسب و کار با PEST Analysis در مدیریت استراتژیک را حتماً می شناسید. تحلیلی که عناصر P  سیاسی، E اقتصادی، S اجتماعی و T تکنولوژی را مورد ارزیابی و مطالعه قرار می دهد. این تجزیه و تحلیل ابزاری رایج برای شناخت محیط پیرامونی سازمان ...

ادامه نوشته

تحلیل SWOT چیست ؟ (SWOT Analysis)

تحلیل SWOT چیست ؟ (SWOT Analysis)

تحلیل SWOT ابزاری کارآمد برای شناسایی شرایط محیطی و توانایی های درونی سازمان است. پایه و اساس این ابزار کارآمد در مدیریت استراتژیک و همین طور بازاریابی، شناخت محیط پیرامونی سازمان است. حروف SWOT که آن را به شکل های دیگر مثل TOWS هم می نویسند، ابتدای کلمات Strength  به معنای قوت ، Weakness به معنای ضعف، Opportunity به معنای فرصت و Threat به...

ادامه نوشته

بیانیه ماموریت چیست؟

بیانیه ماموریت چیست؟

بیانه ماموریت، رسالت همان mission statement هستند. دیدگاه کنونی درباره ماموریت سازمان (شرکت) ریشه در رهنمودهایی دارد که پیتر دراکر در دهه 1970 ارائه کرد. اغلب پیتر دراکر را « پدر مدیریت نوین » می دانند و این به سبب تحقیقاتی است که برای نخستین بار در جنرال موتورز انجام داد و نیز به سبب 22 کتاب و صدها مقاله ای است که نوشت و منتشر کرد.Harvard Business Review دراکر را که در سال 2005 و در سن 96 سالگی درگذشت را « متفکر برجسته عصر »...

ادامه نوشته

بیانیه های ماموریت و چشم انداز شرکتهای معروف دنیا

بیانیه های ماموریت و چشم انداز شرکتهای معروف دنیا

مطالعه مطلب « بیانیه ماموریت چیست؟ » و « اصطلاحات کلیدی مدیریت استراتژیک » به شما توصیه می شود.

بدون شک در رویکرد توصیفی به مدیریت استراتژیک، تعیین Mission (رسالت، ماموریت) و Vision (چشم انداز) از بخشهای مهم یک برنامه ریزی استراتژیک است. اهمیت این موضوع در فرهنگ کسب و کار ژاپنی ها به قدری است که ضرب المثلی با این مضمون دارند : « چشم انداز بدون...

ادامه نوشته

:)


استراتژی وال مارت و تحلیل swot برای walmart

استراتژی وال مارت و تحلیل swot برای walmart

شركت فروشگاه های زنجیره ای وال مارت، شركتی آمریكایی است كه با بیش از 1/2 میلیون كارمند و فروش 405 میلیارد دلاری در سال 2009 همچنان بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای دنیا به حساب میآید.

این شركت در سال 1962 توسط سام والتون تاسیس شد و در سال 1969 رسما به ثبت رسید. در سال 1970 والتون اداره اصلی و اولین مركز توزیع شركت را در بنتون ویل در آركانزاس آمریكا تاسیس كرد. در آن زمان شركت حدود 38 فروشگاه با 1500 كارمند داشته و فروشش نیز در حدود ...

ادامه نوشته

اجزای تشکیل دهنده ماموریت سازمان و چک لیستی برای تهیه بیانیه ماموریت

اجزای تشکیل دهنده ماموریت سازمان و چک لیستی برای تهیه بیانیه ماموریت

نمی توان اهمیت تعیین ماموریت سازمان در فرآیند مدیریت استراتژیک نادیده گرفت و از سویی نقش مدیریت استراتژیک در محیط کسب و کار، نقشی مهم است. بنابراین با پذیرفتن این پیش فرضها یعنی اهمیت ماموریت و مدیریت استراتژیک در موفقیت سازمان، لازم است اکنون به چگونگی تدوین سند ماموریت سازمان بپردازیم.

به واقع اجزای تشکیل دهنده ی ماموریت سازمان چیست؟ ماموریت سازمانها از نظر حجم، محتوا ...

ادامه نوشته

مواجهه ی استراتژیک با آینده: تکنیک سناریوپردازی

مواجهه ی استراتژیک با آینده: تکنیک سناریوپردازی

در دنیای پر تلاطم و پویای کنونی، مدیران سازمان ها می بایست هنگام تدوین برنامه استراتژیک، توجه زیادی به تغییرات محیط خود داشته باشند، اما علاوه برآن لازم است بینش مناسبی نسبت به آینده و شرایط احتمالی آن وجود داشته باشد. لذا با توجه به اهمیت بسیار این موضوع، سعی می شود طی چند مطلب به اختصار به بعضی تکنیک های مربوط به تحلیل آینده اشاره نمود ...

ادامه نوشته