حضور پررنگ‌تر بزرگترين شرکت‌هاي اينترنتي دنيا در خاورميانه

Click here to enlarge

دو شرکت بزرگ اينترنتي آمريکايي، گوگل و ياهو، که طي فصل گذشته تقريبا با کاهش درآمدهاي جهاني خود مواجه شده‌اند، نسبت به قبل تمرکز بيشتري بر بازار خاورميانه دارند و با حضور پررنگ‌تر در اين منطقه موفق شدند درآمدهاي تبليغاتي خود را از اين بازار افزايش دهند.

شعبه ياهو در خاورميانه موفق شد در دوره زماني سه ماهه گذشته سود خود از بازار اينترنتي خاورميانه را دو رقمي کند و اين در حالي بود که گوگل نيز در اين مدت همچنان بر سرمايه‌گذاري‌هاي خود در اين منطقه افزايش داد و به گفته مديران منطقه‌اي آن توانست سهم بيشتري از بازار اينترنتي اين منطقه را از آن خود کند.


«احمد ناسِف» مدير منطقه‌اي شعبه ياهو در خاورميانه گفت: «خاورميانه يکي از مناطق دنيا محسوب مي‌شود که شرکت ما سريع‌ترين رشد فعاليت‌هاي خود را در آن شاهد بوده و توانسته است بيشترين درآمد را از آن کسب کند و در مجموع ميزان درآمد سالانه خود از منطقه مذکور را دو رقمي کند. ميزان رشد سالانه درآمدها در بازار اينترنتي خاورميانه 25 تا 30 درصد است».

با توجه به اينکه تاکيد دولت‌هاي منطقه بر افزايش دسترسي مردم به خدمات اينترنتي بسيار رشد کرده است، ميزان انگيزه قشر جوان براي بهره‌مندي از اينترنت و خدمات وابسته به آن نيز طي سال‌هاي گذشته بسيار زياد شده و در اين ميان گفته مي‌شود که امارات متحده عربي بيشترين ضريب نفوذ اينترنتي را بين مردم خود دارد. طبق آمار موجود کشور امارات با 9/60 بيشترين ضريب نفوذ اينترنتي بين کشورهاي حوزه خليج فارس را دارد.

http://forum.sarirchat.com/showthread.php?t=5577