جنبه های فرهنگی به هنگام انتخاب استراتژی

هر سازمانی یک فرهنگ دارد. فرهنگ دربر گیرنده مجموعه ای از ارزش ها، باورها، نگرش، عادات، هنجارها، شخصيت ها و قهرمانان( مرد و زن ) مشترك است كه سازماني را توصيف مي نمايد. فرهنگ تنها راه منحصربفردي است كه سازمان كار يا فعاليت خود را بدان گونه انجام مي دهد.فرهنگ بيانگر مشكلاتي است كه سازمان به هنگام تغيير مسير استراژيك با آن روبه‌رو مي‌شود. به گفته زير توجه كنيد :

 يك فرهنگ "مناسب" تنها مبناي موفقيت و تعالي سازمان را مشخص نمي‌كند، بلكه موفقيت يا شكست اصلاحات سازمان حول محور فراست و توانايي مديريتي مي‌چرخد كه مي‌خواهد با توجه به تغيير در استراتژي در زمان مناسب فرهنگ حاكم بر سازمان را تغيير دهد.

منبع: مديريت استراتژيك(فرد ار.ديويد) صفحه ۳۹۳

http://www.new-opinion.com